Daicy Kawaii
Have a nice day people
daicy kawaii: Satu permulaan buku baru.

Pages

Thursday, November 8, 2012

Satu permulaan buku baru.

Views
Thursday, 8 Nov 2012.

Assalamualaikum and good morning.
Hey Malaysia, oppa KL stlye.

Harini SPM sedang dijalankan di seluruh Malaysia. Harini paper Mathematics Modern.
Semoga semua calon calon SPM terutamanya pelajar form 5 SMK Taman Desa 2 dan SMK Desa Tun Hussein Onn dapat jawab dengan tenang setenang tenangnya.

Giliran aku tahun depan. Tahun depan! Sekejap je masa berlalu. Pejam celik pejam celik dah tahun depan. So, aku kema prepare dari awal! Jangan jadi macam Syamirul, Fiqri, Syazwan dan lain lain. Sebulan lagi nak SPM, barulah nak cover semua subjek. Susah hidup kalau macam tu.

Aku ada plan baik punya. Tapi aku tak boleh nak share lagi. Bila dah siap, then aku share.
Cuma... 
Aku rasa banyak sangat halangan.
Selagi aku semangat selagi tu aku akan teruskan tapi once aku dah rasa malas...
Hancurlah segala galanya.

Aku perlukan someone yang boleh sokong aku.
Tapi kalau mama dengan abah taknak support anak dia sendiri.
Susahlah macam ni. 
Adik beradik? Heh, makin hancurlah.
Kawan? Entahlah. Tapi diaorang pun main peranan yang penting.

Tapi apapun sekarang, aku kena focus dekat study aku.
Hati aku perlu setia menunggu someone.
Aku kena kuat dan tabah.
Aku perlu lebih pandai jaga hati orang tua aku.
Aku perlu stay jadi diri aku.
Be myself and enjoy the life.

Biarkan apa orang cakap.
Diri aku adalah diri aku.
Tapi...
Tadapapa...

Tutup buku lama, buka buku baru.
SPM menanti aku.

Time cuti sekolah ni kan kan kan, macam macam aku nak buat.
Sesuatu yang mengisi masa lapang.
Aku tahu tahun depan adalah tahun gila aku, so aku nak buat something yang puas.
Sambil menunggu 19 hari lagi sebelum SPM habis. Menunggu dia habis SPM.

And  this is serious talk,
for beberapa minggu aku tak akan update facebook, Twitter dan blog. 
Sebab....
Adalaaaa, mana boleh kasi tahu.
Yang penting, sebelum tutup buku lama.
Aku nak buat satu kerja nakal.
Then, aku tutup buku lama sekali dengan kerja nakal tu.
Kalau mama tahu confirm mama takkan maafkan aku.
Tapi hati ibu kan, cakap je tak maafkan tapi nanti maafkan juga.
So chillll!

Tapi ada something yang aku tak boleh nak chill.
Hmm, aku ragu ragu.
Patut ke aku move on atau menunggu dia.
Berbaloi ke menunggu dia sebab aku tak tahu sama ada aku still dalam hati dia or tak.
Kalau aku move on... Heh, move on laa sangat.
So, stelah aku berfikir semalaman, berdoa, meminta petunjuk daripada Allah.
Aku decide yang aku akan tunggu dia.
Sampai bila? Biarlah masa dan keadaan yang menentukan.
Aku hanya berharap, berdoa dan berusaha cari jalan untuk dekatkan diri dengan dia.
Tapi buat masa sekarang, setiap benda yang aku usahakan untuk dekatkan diri aku dengan dia.. Semua tak menjadi sebab... dia yang menahan diri dia dari benda tu terjadi.
So, aku kena tukar plan dan cari plan lain setiap kali plan tu tak jadi.

Bila aku nak berhenti? 

Bila aku dah sedar yang dia sememangnya bukan untuk aku.
Tapi aku selalu fikir negatif... Maybe aku akan berhenti sekarang.

Ahhh! Benci -,-

Hmmm, at least lega sikit bila dah lepaskan apa yang terpendam.
So, doakan yang aku akan selamat sepanjang cuti ni.
Hopefully..

Done for today. See you next time.
Assalamualaikum....

Love,Fatin.
Sepet... i miss you.


Maaf jikalau ada typo. Saya hanya manusia biasa.